Partikel


Author: Dee
Publisher: Penerbit Bentang
Publication Date: April 2012
Pages:500

Let's meet Zarah Amala (means Partikel Cinta), the new character in the fourth book of Supernova series. Zarah is raised in an unconventional way by his eccentric father, Firas. Being different is never be easy. Just look at Zara's life. She leads a life that full of conflict. But she's a survivor. She faces all. She starts her journey in finding a home. A place for her restless heart.

From Bogor, Tanjung Puting, London, Bolivia, and some African countries, let's go around the globe with Zarah. Be ready to feel amazed with so many new insights about everything. Open your heart and mind. Take all incredibles things to enrich ours.

The book tells about a peaceful heart:
"Saya percaya, rumah itu ditemukan di dalam," katanya lembut sambil menempelkan tangannya di dada. "Kalau di dalam damai, semua tempat bisa jadi rumah kita" (p.213).

about love:
Hadirlah ia. Orang yang langsung menduduki peringkat nol dalam hidupku.Dibutuhkan duapuluh dua tahun untuk menemukannya. Dan cukup dua menit untuk menyadari aku jatuh cinta. Bukan. Bukan lagi jatuh. Aku terjun bebas.Tanpa tali pengaman. tanpa lagi peduli apa yang menyambutku di dasar sana-- kalau memang ada dasarnya (p.313)

more about love:
Tak pernah kukira cinta punya bentuk lain. Yang sedemikian digdaya. Begitu berkuasa dan mendominasi, aku hanya bisa tersungkur di kakinya. Sukarela (p. 326).

About survival:
"Menjadi kuat bukan berarti kamu tahu segalanya. Bukan berarti kamu tidak bisa hancur. Kekuatanmu ada pada kemampuanmu bangkit lagi setelah berkali-kali jatuh. Jangan pikirkan kamu akan sampai dimana dan kapan. Tidak ada yang tahu. Your strength is simply your will to go on" (p. 362).

It's still more to enjoy. This book is just worth to wait until 8 years. Definetely excellent. Unputdownable!

Now it's time to wait for the continuation of Supernova series. Can't hardly wait.

0 comments: