Dongeng 7 Menit


Choosing children story books are not an easy thing to do. There are certain things to note, such as: the illustration, the content and also the way the authors tell their story. Sometimes I find a book with beautiful illustration but the story is not too interesting for children or the other way around.

Until one day, a friend suggested me to buy Dongeng 7 Menit series written by a popular author, Clara Ng. The series consist of 7 books. I bought one book, checked the content and the illustration and at last showed it to my girls, Najla and Zea. Fortunately they love it. I am sure most of children will love these series since they're written down with interesting stories and colorful illustration. Clara Ng tried to modify our traditional stories e.g. Si Kancil, Wayang, Dewi Sri, etc, with current condition and I guess she did an excellent job.

Yesterday I went to Gramedia Grandy, enjoyed a 30% discount and bought the other 5 books of the series. My girls were super happy. Busy with their new story books. They did have a great time. It's just a perfect year end gift.

7 comments:

Indahjuli December 22, 2010 at 1:31 AM  

Saya juga punya bukunya.
Seorang teman di Goodreads, membuat list buku anak terbaik di 2010, buku anak Clara Ng ini di urutan pertama.

Perez December 22, 2010 at 8:43 AM  

mbak, buku cerita ini cocok jg gak sih kalo buat cowok? hehehehe soalnya adek aq cowok!

riana December 24, 2010 at 1:14 PM  

@Indah: Memang buku ini beda, bagus sekali, kagum dg imajinasi penulisnya & sepertinya buku ini memang buku anak terbaik di 2010:)

@Perez: Adikmu umur berapa? Bisa kok, buku ini tidak segmented, anak cowok maupun cewek bisa menikmatinya.

Anonymous December 24, 2010 at 2:08 PM  

indeed..lebih pusing nyari buku anak dibanding buku sendiri..si eg lagian skr bawel lagi, buku bahasa indonesia disuruh bacain dalam bahasa inggris, aiya ya...
-Rina-

riana December 24, 2010 at 3:12 PM  

@Rina: Huahaaaha...Eg kreatif banget sih, kalo gitu cariin buku dongeng yg bilingual aja biar mamanya ga pusing...

ferina December 27, 2010 at 10:10 AM  

nyari buku anak2 emang gampang2 susah ya.
kalo Mika lagi seneng sama seri-nya Cars, sama seri di Hutan-nya Tony Wolf. Warna-warnanya cerah dan ceritanya juga bagus.

Ke Gramedi GI-nya kapan? Aku ke sana hari Sabtu.. wuiiihhh.. pusing.. rame banget :)

riana December 27, 2010 at 1:38 PM  

@Ferina: Oh..iya serialnya Tony Wolf menarik juga tuh...Aku ke Gramed GI hari Senin & Kamis (ternyata sehari ga cukup, hehe...) sengaja menghindari weekend biar bisa hunting buku dg tenang...:)